دوباره پاییز...

انتشار مطلب

دوباره پاییز...

انتشار مطلب

رمان بادبادک باز

شنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۰۷:۵۰ ب.ظ

یا حق 

دیروز مطالعه رمان بادبادک باز به قلم نویسنده افغانستانی(خالد حسینی) به پایان رسید. نسخه مطالعه شده با ترجمه آقای زارع بود.
علیرغم قدرت نویسنده در بازگو نمودن جزییات، همراه نمودن مخاطب و... اما به نظر حقیر در قسمت هایی از کتاب بوی زیبانمایی از امریکا و کریه نشان دادن چهره روسیه به مشام می رسید.
علاوه بر وجود برخی صحنه های بالیوودی در نوشته، اشاره به سوء استفاده جنسی طالبان از کودک شیعه و هزاره ای نیز انگار با اهدافی خاص بزرگنمایی شده بود.
مجددا تاکید میکنم از نظر داستانی و... خالد حسینی دارای قلمی قوی و جذاب میباشد.

 

معرفی کتاب :

بادبادک‌باز یا کاغذپران باز (به انگلیسی: The Kite Runner) نخستین اثر منتشرشدهٔ خالد حسینی، نویسنده افغان است. رمانی به زبان انگلیسی است. این رمان نخستین اثر یک نویسندهٔ افغانستانی به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۷ میلادی فیلمی بر اساس این کتاب ساخته شد.

داستان از زبان امیر روایت می‌شود، امیر یک نویسندهٔ اهل افغانستان از تبار پشتون ساکن کالیفرنیا است که برای نجات یک بچه راهی افغانستان می‌شود؛ افغانستانی که در تحت حاکمیت طالبان است و یکی از سخت‌ترین دوران تاریخ چند هزار ساله‌اش را سپری می‌کند و به بهانهٔ این سفر به افغانستان امیر داستان زندگی‌اش را تعریف می‌کند.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۴
حبیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی